Patrik Balint

..aby sme žili v prítomnosti..

piatok, júna 16, 2006

Upír za počítačom?
( rozhovor pre www.putnici.sk )
Nedávne škriepky na fóre, ktoré dosiahli nezmyselných rozmerov, ma prinútili otvoriť tému bioenergetického upírstva. Viacerí pútnici totiž upozornili na fakt, že prezentácia niektorých diskusutujúcich na tento fenomén poukazuje. Máte dlhoročnú prax regresného terapeuta, mohli by ste podľa vašich skúseností s klientmi charakterizovať bioenergetický upírizmus a príčiny jeho vzniku?

Ak by sme chceli presne charakterizovať alebo definovať tento pojem, musíme definovať všetky zložky. Keď sa ale pozrieme už len na pojem bioenergia, nie je ľahké ho presne definovať. Bioenergia v tomto zmysle nemá veľa spoločné s energiou alebo bioenergiou chápanou klasickou fyzikou. Na bioenergii musíme sledovať aj iné atribúty a to hlavne , že jej “nositeľom” je človek.

Na druhej strane môžeme vidieť, že aj klasická fyzika, hlavne ruská, skúma tento fenomén. Zaujímavé je, že energetika a pohony v ponímaní klasickej fyziky sú založené iba na základe dodávania energie. U bioenergetického upírizmu je to presne naopak. Pohonom kupredu je práve odoberanie “energie”. “Postihnutý” sa dostáva “odoberaním” k určitému bodu, ktorý znamená naštartovanie obnovy energie, ktorá sa deje na základe momentálneho stavu jednotlivca. Štúdium antihmoty, torzných polí, energie z vákua na to poukazuje aj z pohľadu celého vesmíru. Teraz nám bude stačiť charakteristika: Množstvo bioenergie je priamym ukazovateľom stavu našej vitality. Vitalita je ukazovateľom na naše bytie, negatívne a pozitívne prežívanie, prežívanie slasti a bolesti. Potom bioenergetický upírizmus je snaha o dosiahnutie zvýšenia vitality na úkor vitality niekoho iného.

Z uvedeného je vidieť, že bioenergetický upírizmus nie je len o “odsávaní” nejakej bioenergie, ale je súčasťou väčšieho celku. Zákony karmy, cesta duše, spoznávanie a prežívanie duality tohoto sveta a podobne.

Nie je jednoduché nájsť jasný spoločný ukazovateľ príčin upírizmu. Môže ich byť mnoho a často súvisia s problémami, ktoré v živote riešime. Len na základe našich problémov sa na nás može niekto “napojiť” a “priživovať” sa na našej bioenergii. Bioenergetický upírizmus je, podľa mňa, súčasťou bytia ľudstva od jeho vzniku a preto aj súčasťou hľadania odpovedí na základné otázky bytia človeka.”

Ako prebieha prostredníctvom počítačov? Môžete popísať tento prenos, respektíve jeho fungovanie?

“Práca s počítačmi a internet je jedným z prejavov pôsobenia v našej spoločnosti. Tak ako tomu bolo v minulosti cez posielanie správ holubom, poštou alebo čítanie hieroglyfov alebo neskôr novín atď.

Každý prejav človeka je buď priamym alebo nepiamym ukazovateľom na jeho problémy a tým majákom pre energetických upírov, ktorý sa môžu priživovať len a len na základe našich problémov. Ako v prírode upíri “cítia” a vyhľadávajú svoju korisť ultrazvukom, “upíri krvi” cítia krv svojich obetí, bioenergetický upíri používajú “karmický” radar. Jednoducho cítia problémy iných a nedokážu odolať a nevyužiť tieto “otvorené dvere” pre naplnenie často bezodného nutkania.

V minuloti bolo potrebné, aby takýto upír mal k dispozícii niečo, najlepšie hmotné, čo patrilo “obeti”. Dnes v ére internetu sa museli techniky “napojenia” rozvinúť. Dnes pre upíra, je možné napojiť sa napríklad, už len na “písané slovo” na internetových stránkach, ktoré je odrazom osobnosti a jednoznačnosti pisateľa.”

Aký vplyv ma anonymita na takéto správanie sa?

“Podoba rozširovania fenoménu upírizmu súvisí priamo či nepriamo s duchovným vývojom. Anonymita môže výrazne prispievať k rozširovaniu upírizmu. V minulosti, hlavne v nedemokratických systémoch bolo “zasiahnutému” zväčša hneď jasné, s kým práve rieši problém. Anonymita v takejto podobe neexistovala. Často sa potom stávalo, že riešením bolo vytváranie ochrany ,alebo sa chránilo nepriamym alebo priamym útokom.

Dnes v ére internetu a anonymity nie je úplne ľahké zistiť odkiaľ pokles vitality a úbytok “energie” prichádza. O to je vyšší tlak na riešenie príčin s takýmto poklesom, individuálnym duchovným rastom jednotlivca a nie hľadaním “vinníka”. Len duchovný rast a poznanie nám môže poskytnúť dostatočné riešenia pre naše osobné problémy, ktoré bývajú príčinou “zviditeľnenia sa” bioenergetickým upírom.”

Návštevníci stránok si môžu dať k svojmu nicku fotografie. Dá sa už zo samotného výberu usúdiť, či na druhej strane za monitorom sedí energetický upír? Je nevhodné dať si tam svoj portrét?

“Určite by sme mohli nájsť systém na vyhľadávanie takýchto upírov podľa fotky. Museli by sme ale použiť podobné napojenia a princípy, ktoré by nakoniec mohli znamenať “spadnutie” do kola utrpenia, ktorý riešia samotní upíri. Hodnotenie a posudzovanie bez riešenia je len cez naše osobné problémy. Ak miesto hodnotenia budeme pokiaľ možno ihneď riešiť naše problémy, nedáme upírom žiadneho druhu šancu na “uchytenie”.

Ak máme stretnúť a poznať upíra, tak ho stretneme, či si dáme k svojmu nicku portrét alebo nie. Takže otázka vhodnosti alebo nevhodnosti týmto stráca zmysel. Otázka skôr znie - budeme pripravení? Sme natoľko pozorní a láskaví k sebe samým, aby sme riešili problémy, ktoré prichádzajú?
Je ale pravda, že vystavením portrétu ho môžeme “stretnúť” skôr. Na druhej strane ho môžeme stretnúť skôr, aj keď ideme ráno kúpiť chlieb do obchodu.”

Podľa čoho zistíme, že sme sa stali stredobodom záujmu upíra?

“Väčšinou to každý hneď pocíti. Nemusí si to ale uvedomovať. Doba sa zrýchľuje, žijeme v uponáhľanom veku, ktorý prináša prehodnocovanie priorít. Zastavenia sa, porozmýšľanie nad tým, čo sa s nami práve teraz deje, väčšinou nie sú na prvom mieste. Zastavujeme sa, až keď nám niečo znepríjemňuje život tak, že nemôžeme zabezpečiť normálne fungovanie. Potom ale pomoc nie je ľahká a oveľa dlhšie trvá, kým sa vyriešia všetky problémy súvisiace s “napojením”.

Fyzickými ukazovateľmi môžu byť : neopodstatnená únava, bolesti hlavy, točenie hlavy, neopodstatnené dlhodobé zívanie, nutkanie na zvracanie ba až zvracanie
Psychickými ukazovateľmi môžu byť : depresie, uzatváranie sa svetu, nutkanie na plač pričom nevyjde ani slza

Ďalšími prejavmi môžu byť : neopodstatnená zmena správania, neopodstatnené výpady smerom k okoliu, deštrukčné myšlienky, odmietanie najbližších, chuť a prejedanie sa jedlami hlavne plných tukov a jednoduchých cukrov, naopak aj odmietanie príjmu jedla.”

Ako ho - ich identifikujeme?

“Identifikáciu môžeme rozdeliť na dve časti. Identifikácia, či sa na nás niekto takto “napojil” a “saje” a identifikácia, kto sa napojil. Často v terapii - procesom hľadania príčin “úbytku” vitality prídeme presne na to, kto sa napojil. Úplne prirodzene. Tento proces zabezpečí prijatie problému a zároveň odpustenie tomu, kto sa “napája”. Niekedy pri “menej silnom” napojení stačí prijať úsmev blízkej osoby alebo prechádzku v prírode, kde natoľko stúpne vitalita, že “napojenie” prestane pôsobiť. Pri vedomej prechádzke a podobne môžeme vidieť alebo pocítiť odkiaľ napojenie prichádza. Ak by sme hľadali najprv toho, kto sa napojil, mohlo by ísť skôr o proces hľadania vinníka, ktorý často z dlhodobého hľadiska veľa nevyrieši.

Takže moja odpoveď znie - Identifikujeme ho - ich najlepšie riešením problémov súvisiacich s “napojením”, čo znamená riešenie problémov, pre ktoré sme “dovolili” toto “napojenie”.

Je možné, že neočakávané reakcie niektorých diskutujúcich signalizujú, že sú pod vplyvom takéhoto človeka?

“Vplyv upíra môžeme rozdeliť do troch skupín. Ovplyvnený človek sa stáva dočasným alebo trvalým zdrojom “energie” pre upíra. Potom má tri možnosti. Buď je riešením útek, kde tento človek nerieši alebo odsúva riešenie takéhoto útoku. Alebo ho rieši prácou na sebe. Rozobratím prejavov problémov potom nachádza riešenie “odpojenia”. Alebo začína sám “bažiť po krvi”, aby vyriešil svoj nedostatok a neustály úbytok “energie”.

V prvom prípade môže byť prejavom v diskusii uzatváranie sa pred svetom - skepsa a čiastočný alebo úplný odchod z diskusie. V druhom prípade to môže byť podobný odchod, ale k riešeniu alebo aj prosba v danej alebo inej diskusii o pomoc.

V treťom sa to môže prejavovať v “útokoch” alebo nevysvetliteľných prejavoch v diskusii, ktoré sa úplne odkláňajú od predošlého vyjadrovania.

Takže odpoveď je áno - neočakávané reakcie diskutujúcich môžu byť prejavom takéhoto vplyvu.”

Stretávate sa často vo svojej praxi s fenoménom bioenergetického upírizmu?

“Keďže upíri využívajú naše problémy pre “napojenie” a “vysávanie” mohol by som povedať, že sa s týmto fenoménom stretávam nepriamo denne. Priamo s riešením takýchto “napojení” často”.

Odborník na túto problematiku, Igor Saveljev upírov delí do niekoľkých kategórii ako žobrák, tulák, „kecal“. Ten posledný je pre nás myslím dosť zaujímavý, lebo internet je o komunikácii.

“Prepožičiam si systém popisovania od Saveljeva a pokúsim ukázať môj pohľad. Mohli by sme, podľa mňa, povedať, že typ žobrák vyvoláva problémy minulosti - pocity viny, problémy s príjímaním a dávaním.., typ “kecal” pocity z prítomnosti - aktuálne problémy a typ tulák pocity do budúcnosti - spolupatričnosť, útekové riešenia.

V hierarchii života často najprv stretávame žobráka, ktorý nám “pomáha” riešiť rovnováhu medzi prijímaním a dávaním. Žobrákovi môžeme podať prvú pomoc. Ak žobrákovi “pomáhame” z pocitov viny a podobne, môže sa nám stať, že mu postupne dávame veľa aj na úkor seba, našich blízkych a podobne. Nielenže tým žobrákovi začíname ubližovať ( žobrák nám sám nie je schopný povedať, že nechce našu “pomoc” ), ale aj z nás sa môže postupne stávať žobrák, tým že sa dostávame na dno našich síl. Ak ich riešime “žobráckou palicou” môžeme sa stať podobným energetickým upírom.

Po žobrákovi často prichádza tulák, ktorý nás “učí”, čo znamená poznanie a cesta. Tuláci sú veľmi znalí ľudia a dokážu “strhnúť” davy. Problém je v tom, že aj po “strhnutí”, tulák ostáva tulákom. Až po bližšom a dlhšom spoznávaní môžeme zistiť, že sa stávame tulákovým bezvýhradným “spojencom” alebo sa môžeme stať samotným tulákom, pričom sa snažíme “strhnúť” davy. Riešime útekové možnosti, spolupatričnosť alebo spasiteľský komplex a podobne.

Nakoniec nás môže osloviť “kecal”, ktorý v sebe zahŕňa aj žobráka, tuláka a pokus o riešenie aktuálnych problémov. Všetko ale cez utrpenie. Kecal má výbornú schopnosť vidieť naše problémy a poukázať na ne. Samozrejme nie je ľahké pozerať sa do zrkadla, ktoré je samozvane nastavované. Často sa ho potom snažíme “kecalovi” rozbiť v rukách a tým, sa i my môžeme nakoniec tiež stať bioenergetickým upírom, “kecalom”.

Aby som bol trochu konkrétnejší. Môžeme to vidieť na viacerých portáloch v diskusiách pod článkami. Z článku nie je jednoduché “vysať” nejakú “energiu”. Asi preto, lebo to nie je ani možné. Z jeho autora ale áno. Preto sa niektorý možno vyjadrujú často anonymne hlavne k osobe autora a nie k podstate článku. Aby som poukázal aj na druhú stranu. Vo vzťahu sú vždy dvaja, preto autor je tiež do istej miery do toho kola utrpenia zaangažovaný. To ale už rozvíjam inú tému.

Z toho vyplýva, že naozaj v internetovej komunikácii, hlavne v chatoch a fórach a diskusiách stretávame “kecalov”, ktorí nám aj sebe “pomáhajú” s problémami. V iných častiach internetu môžeme samozrejme stretnúť aj tulákov a žobrákov.

Bioenergetický upír pôsobí ako veľmi hanlivé slovo. Tu ale vidíme, že sa so všetkými typmi stretávame, alebo stávajú mnohí z nás. Všetci, ktorí máme problémy. Nie všetci si to ale v danej chvíli uvedomujeme. Uvedomenie je prvým krokom k tomu, aby sme sa nepribližovali samotnou podstatou k bioenergetickému upírstvu a utvrdzovali sa v tomto kole utrpenia.

Z minulosti “klasického upírstva” vieme, že upírov samotnou podstatou môže byť určitý počet jedincov. Ostatní sú len nimi “nakazení” a často sa im len chcú “podobať”( schopnosti, možnosti ), čím “poznávajú” svoju cestu bytím.”

Veľakrát sa v diskusii hovorilo o moci a demokracii. Podľa Igora Saveljeva je práve v demokratickom prostredí dôležité poznať kto, je kto, lebo mnohí „vysávači“ energie radi pracujú skryte v dave. Súhlasíte s týmto názorom?

“Suhlasím. Podľa mňa, momentálne narozšírenejším spôsobom, je práve “práca” skryte v dave. Najrozšírenejší ale nemusí znamenať priamo s najväčším dosahom na jednotlivca, alebo ľudstvo. Práca skryte je často len druhotné pôsobenie “nakazených” upírov, ktorí plnia “úlohy” prichádzajúce od “zdroja”. Skrytá a anonymná práca je len jednou z veľkého množstva možností, tak ako sú realizované kolá utrpenia tohoto typu.”


Zhovárala sa: Katarína Bednářová -www.putnici.sk

Pridat.eu Zdieľať článok

( rozhovor pre www.putnici.sk )
Nedávne škriepky na fóre, ktoré dosiahli nezmyselných rozmerov, ma prinútili otvoriť tému bioenergetického upírstva. Viacerí pútnici totiž upozornili na fakt, že prezentácia niektorých diskusutujúcich na tento fenomén poukazuje. Máte dlhoročnú prax regresného terapeuta, mohli by ste podľa vašich skúseností s klientmi charakterizovať bioenergetický upírizmus a príčiny jeho vzniku?

Ak by sme chceli presne charakterizovať alebo definovať tento pojem, musíme definovať všetky zložky. Keď sa ale pozrieme už len na pojem bioenergia, nie je ľahké ho presne definovať. Bioenergia v tomto zmysle nemá veľa spoločné s energiou alebo bioenergiou chápanou klasickou fyzikou. Na bioenergii musíme sledovať aj iné atribúty a to hlavne , že jej “nositeľom” je človek.

Na druhej strane môžeme vidieť, že aj klasická fyzika, hlavne ruská, skúma tento fenomén. Zaujímavé je, že energetika a pohony v ponímaní klasickej fyziky sú založené iba na základe dodávania energie. U bioenergetického upírizmu je to presne naopak. Pohonom kupredu je práve odoberanie “energie”. “Postihnutý” sa dostáva “odoberaním” k určitému bodu, ktorý znamená naštartovanie obnovy energie, ktorá sa deje na základe momentálneho stavu jednotlivca. Štúdium antihmoty, torzných polí, energie z vákua na to poukazuje aj z pohľadu celého vesmíru. Teraz nám bude stačiť charakteristika: Množstvo bioenergie je priamym ukazovateľom stavu našej vitality. Vitalita je ukazovateľom na naše bytie, negatívne a pozitívne prežívanie, prežívanie slasti a bolesti. Potom bioenergetický upírizmus je snaha o dosiahnutie zvýšenia vitality na úkor vitality niekoho iného.

Z uvedeného je vidieť, že bioenergetický upírizmus nie je len o “odsávaní” nejakej bioenergie, ale je súčasťou väčšieho celku. Zákony karmy, cesta duše, spoznávanie a prežívanie duality tohoto sveta a podobne.

Nie je jednoduché nájsť jasný spoločný ukazovateľ príčin upírizmu. Môže ich byť mnoho a často súvisia s problémami, ktoré v živote riešime. Len na základe našich problémov sa na nás može niekto “napojiť” a “priživovať” sa na našej bioenergii. Bioenergetický upírizmus je, podľa mňa, súčasťou bytia ľudstva od jeho vzniku a preto aj súčasťou hľadania odpovedí na základné otázky bytia človeka.”

Ako prebieha prostredníctvom počítačov? Môžete popísať tento prenos, respektíve jeho fungovanie?

“Práca s počítačmi a internet je jedným z prejavov pôsobenia v našej spoločnosti. Tak ako tomu bolo v minulosti cez posielanie správ holubom, poštou alebo čítanie hieroglyfov alebo neskôr novín atď.

Každý prejav človeka je buď priamym alebo nepiamym ukazovateľom na jeho problémy a tým majákom pre energetických upírov, ktorý sa môžu priživovať len a len na základe našich problémov. Ako v prírode upíri “cítia” a vyhľadávajú svoju korisť ultrazvukom, “upíri krvi” cítia krv svojich obetí, bioenergetický upíri používajú “karmický” radar. Jednoducho cítia problémy iných a nedokážu odolať a nevyužiť tieto “otvorené dvere” pre naplnenie často bezodného nutkania.

V minuloti bolo potrebné, aby takýto upír mal k dispozícii niečo, najlepšie hmotné, čo patrilo “obeti”. Dnes v ére internetu sa museli techniky “napojenia” rozvinúť. Dnes pre upíra, je možné napojiť sa napríklad, už len na “písané slovo” na internetových stránkach, ktoré je odrazom osobnosti a jednoznačnosti pisateľa.”

Aký vplyv ma anonymita na takéto správanie sa?

“Podoba rozširovania fenoménu upírizmu súvisí priamo či nepriamo s duchovným vývojom. Anonymita môže výrazne prispievať k rozširovaniu upírizmu. V minulosti, hlavne v nedemokratických systémoch bolo “zasiahnutému” zväčša hneď jasné, s kým práve rieši problém. Anonymita v takejto podobe neexistovala. Často sa potom stávalo, že riešením bolo vytváranie ochrany ,alebo sa chránilo nepriamym alebo priamym útokom.

Dnes v ére internetu a anonymity nie je úplne ľahké zistiť odkiaľ pokles vitality a úbytok “energie” prichádza. O to je vyšší tlak na riešenie príčin s takýmto poklesom, individuálnym duchovným rastom jednotlivca a nie hľadaním “vinníka”. Len duchovný rast a poznanie nám môže poskytnúť dostatočné riešenia pre naše osobné problémy, ktoré bývajú príčinou “zviditeľnenia sa” bioenergetickým upírom.”

Návštevníci stránok si môžu dať k svojmu nicku fotografie. Dá sa už zo samotného výberu usúdiť, či na druhej strane za monitorom sedí energetický upír? Je nevhodné dať si tam svoj portrét?

“Určite by sme mohli nájsť systém na vyhľadávanie takýchto upírov podľa fotky. Museli by sme ale použiť podobné napojenia a princípy, ktoré by nakoniec mohli znamenať “spadnutie” do kola utrpenia, ktorý riešia samotní upíri. Hodnotenie a posudzovanie bez riešenia je len cez naše osobné problémy. Ak miesto hodnotenia budeme pokiaľ možno ihneď riešiť naše problémy, nedáme upírom žiadneho druhu šancu na “uchytenie”.

Ak máme stretnúť a poznať upíra, tak ho stretneme, či si dáme k svojmu nicku portrét alebo nie. Takže otázka vhodnosti alebo nevhodnosti týmto stráca zmysel. Otázka skôr znie - budeme pripravení? Sme natoľko pozorní a láskaví k sebe samým, aby sme riešili problémy, ktoré prichádzajú?
Je ale pravda, že vystavením portrétu ho môžeme “stretnúť” skôr. Na druhej strane ho môžeme stretnúť skôr, aj keď ideme ráno kúpiť chlieb do obchodu.”

Podľa čoho zistíme, že sme sa stali stredobodom záujmu upíra?

“Väčšinou to každý hneď pocíti. Nemusí si to ale uvedomovať. Doba sa zrýchľuje, žijeme v uponáhľanom veku, ktorý prináša prehodnocovanie priorít. Zastavenia sa, porozmýšľanie nad tým, čo sa s nami práve teraz deje, väčšinou nie sú na prvom mieste. Zastavujeme sa, až keď nám niečo znepríjemňuje život tak, že nemôžeme zabezpečiť normálne fungovanie. Potom ale pomoc nie je ľahká a oveľa dlhšie trvá, kým sa vyriešia všetky problémy súvisiace s “napojením”.

Fyzickými ukazovateľmi môžu byť : neopodstatnená únava, bolesti hlavy, točenie hlavy, neopodstatnené dlhodobé zívanie, nutkanie na zvracanie ba až zvracanie
Psychickými ukazovateľmi môžu byť : depresie, uzatváranie sa svetu, nutkanie na plač pričom nevyjde ani slza

Ďalšími prejavmi môžu byť : neopodstatnená zmena správania, neopodstatnené výpady smerom k okoliu, deštrukčné myšlienky, odmietanie najbližších, chuť a prejedanie sa jedlami hlavne plných tukov a jednoduchých cukrov, naopak aj odmietanie príjmu jedla.”

Ako ho - ich identifikujeme?

“Identifikáciu môžeme rozdeliť na dve časti. Identifikácia, či sa na nás niekto takto “napojil” a “saje” a identifikácia, kto sa napojil. Často v terapii - procesom hľadania príčin “úbytku” vitality prídeme presne na to, kto sa napojil. Úplne prirodzene. Tento proces zabezpečí prijatie problému a zároveň odpustenie tomu, kto sa “napája”. Niekedy pri “menej silnom” napojení stačí prijať úsmev blízkej osoby alebo prechádzku v prírode, kde natoľko stúpne vitalita, že “napojenie” prestane pôsobiť. Pri vedomej prechádzke a podobne môžeme vidieť alebo pocítiť odkiaľ napojenie prichádza. Ak by sme hľadali najprv toho, kto sa napojil, mohlo by ísť skôr o proces hľadania vinníka, ktorý často z dlhodobého hľadiska veľa nevyrieši.

Takže moja odpoveď znie - Identifikujeme ho - ich najlepšie riešením problémov súvisiacich s “napojením”, čo znamená riešenie problémov, pre ktoré sme “dovolili” toto “napojenie”.

Je možné, že neočakávané reakcie niektorých diskutujúcich signalizujú, že sú pod vplyvom takéhoto človeka?

“Vplyv upíra môžeme rozdeliť do troch skupín. Ovplyvnený človek sa stáva dočasným alebo trvalým zdrojom “energie” pre upíra. Potom má tri možnosti. Buď je riešením útek, kde tento človek nerieši alebo odsúva riešenie takéhoto útoku. Alebo ho rieši prácou na sebe. Rozobratím prejavov problémov potom nachádza riešenie “odpojenia”. Alebo začína sám “bažiť po krvi”, aby vyriešil svoj nedostatok a neustály úbytok “energie”.

V prvom prípade môže byť prejavom v diskusii uzatváranie sa pred svetom - skepsa a čiastočný alebo úplný odchod z diskusie. V druhom prípade to môže byť podobný odchod, ale k riešeniu alebo aj prosba v danej alebo inej diskusii o pomoc.

V treťom sa to môže prejavovať v “útokoch” alebo nevysvetliteľných prejavoch v diskusii, ktoré sa úplne odkláňajú od predošlého vyjadrovania.

Takže odpoveď je áno - neočakávané reakcie diskutujúcich môžu byť prejavom takéhoto vplyvu.”

Stretávate sa často vo svojej praxi s fenoménom bioenergetického upírizmu?

“Keďže upíri využívajú naše problémy pre “napojenie” a “vysávanie” mohol by som povedať, že sa s týmto fenoménom stretávam nepriamo denne. Priamo s riešením takýchto “napojení” často”.

Odborník na túto problematiku, Igor Saveljev upírov delí do niekoľkých kategórii ako žobrák, tulák, „kecal“. Ten posledný je pre nás myslím dosť zaujímavý, lebo internet je o komunikácii.

“Prepožičiam si systém popisovania od Saveljeva a pokúsim ukázať môj pohľad. Mohli by sme, podľa mňa, povedať, že typ žobrák vyvoláva problémy minulosti - pocity viny, problémy s príjímaním a dávaním.., typ “kecal” pocity z prítomnosti - aktuálne problémy a typ tulák pocity do budúcnosti - spolupatričnosť, útekové riešenia.

V hierarchii života často najprv stretávame žobráka, ktorý nám “pomáha” riešiť rovnováhu medzi prijímaním a dávaním. Žobrákovi môžeme podať prvú pomoc. Ak žobrákovi “pomáhame” z pocitov viny a podobne, môže sa nám stať, že mu postupne dávame veľa aj na úkor seba, našich blízkych a podobne. Nielenže tým žobrákovi začíname ubližovať ( žobrák nám sám nie je schopný povedať, že nechce našu “pomoc” ), ale aj z nás sa môže postupne stávať žobrák, tým že sa dostávame na dno našich síl. Ak ich riešime “žobráckou palicou” môžeme sa stať podobným energetickým upírom.

Po žobrákovi často prichádza tulák, ktorý nás “učí”, čo znamená poznanie a cesta. Tuláci sú veľmi znalí ľudia a dokážu “strhnúť” davy. Problém je v tom, že aj po “strhnutí”, tulák ostáva tulákom. Až po bližšom a dlhšom spoznávaní môžeme zistiť, že sa stávame tulákovým bezvýhradným “spojencom” alebo sa môžeme stať samotným tulákom, pričom sa snažíme “strhnúť” davy. Riešime útekové možnosti, spolupatričnosť alebo spasiteľský komplex a podobne.

Nakoniec nás môže osloviť “kecal”, ktorý v sebe zahŕňa aj žobráka, tuláka a pokus o riešenie aktuálnych problémov. Všetko ale cez utrpenie. Kecal má výbornú schopnosť vidieť naše problémy a poukázať na ne. Samozrejme nie je ľahké pozerať sa do zrkadla, ktoré je samozvane nastavované. Často sa ho potom snažíme “kecalovi” rozbiť v rukách a tým, sa i my môžeme nakoniec tiež stať bioenergetickým upírom, “kecalom”.

Aby som bol trochu konkrétnejší. Môžeme to vidieť na viacerých portáloch v diskusiách pod článkami. Z článku nie je jednoduché “vysať” nejakú “energiu”. Asi preto, lebo to nie je ani možné. Z jeho autora ale áno. Preto sa niektorý možno vyjadrujú často anonymne hlavne k osobe autora a nie k podstate článku. Aby som poukázal aj na druhú stranu. Vo vzťahu sú vždy dvaja, preto autor je tiež do istej miery do toho kola utrpenia zaangažovaný. To ale už rozvíjam inú tému.

Z toho vyplýva, že naozaj v internetovej komunikácii, hlavne v chatoch a fórach a diskusiách stretávame “kecalov”, ktorí nám aj sebe “pomáhajú” s problémami. V iných častiach internetu môžeme samozrejme stretnúť aj tulákov a žobrákov.

Bioenergetický upír pôsobí ako veľmi hanlivé slovo. Tu ale vidíme, že sa so všetkými typmi stretávame, alebo stávajú mnohí z nás. Všetci, ktorí máme problémy. Nie všetci si to ale v danej chvíli uvedomujeme. Uvedomenie je prvým krokom k tomu, aby sme sa nepribližovali samotnou podstatou k bioenergetickému upírstvu a utvrdzovali sa v tomto kole utrpenia.

Z minulosti “klasického upírstva” vieme, že upírov samotnou podstatou môže byť určitý počet jedincov. Ostatní sú len nimi “nakazení” a často sa im len chcú “podobať”( schopnosti, možnosti ), čím “poznávajú” svoju cestu bytím.”

Veľakrát sa v diskusii hovorilo o moci a demokracii. Podľa Igora Saveljeva je práve v demokratickom prostredí dôležité poznať kto, je kto, lebo mnohí „vysávači“ energie radi pracujú skryte v dave. Súhlasíte s týmto názorom?

“Suhlasím. Podľa mňa, momentálne narozšírenejším spôsobom, je práve “práca” skryte v dave. Najrozšírenejší ale nemusí znamenať priamo s najväčším dosahom na jednotlivca, alebo ľudstvo. Práca skryte je často len druhotné pôsobenie “nakazených” upírov, ktorí plnia “úlohy” prichádzajúce od “zdroja”. Skrytá a anonymná práca je len jednou z veľkého množstva možností, tak ako sú realizované kolá utrpenia tohoto typu.”


Zhovárala sa: Katarína Bednářová -www.putnici.sk